„ O autentică educaţie nu poate favoriza abstractizarea în dauna altor forme de cunoaştere. Educaţia trebuie să pună accentul pe contextualizare, concretizare şi globalizare. Educaţia transdisciplinarăse bazează pe reevaluarea rolului intuiţiei, imaginaţiei, sensibilităţii şi corpului în transmiterea cunoştinţelor”.
(B. Nicolescu – Carta transdisciplinarităţii)
Transdisciplinaritatea privește – așa cum indică prefixul trans – ceea ce se află în același timp și între discipline, și înăuntrul diverselor discipline, și dincolo de orice disciplină. Finalitatea ei este înțelegerea lumii prezente, unul din imperativele sale fiind unitatea cunoașterii.
În prezența mai multor niveluri de Realitate, spațiul dintre discipline și de dincolo de discipline este plin de informație.” ro.wikipedia
Ca direcție de studiu și metodologie de abordare a complexității Naturii, transdisciplinaritatea s-a definit in cadrul Primului Congres Mondial al Transdisciplinaritãtii (Convento da Arrábida, Portugalia1994)
Preambul