CONTEXTUL ÎN CARE MI-AM DESFĂȘURAT ACTIVITATEA
În societatea Cunoaşterii (aşa cum este definită azi la nivel internaţional), se schimbă fundamental conceptul de Muncă, Produs, Valoare, căci:
- Inteligenţa artificială & noile tehnologii bazate pe descoperiri ştiinţifice sau tehnice (a căror intensitate, diversitate, aplicabilitate, eficiența creşte exponenţial) oferă un cadru de producţie nou, fertil- atât cantitativ cât şi calitativ – şi mai ales adaptat la nevoia de personalizare şi diversificare a produselor specifice unei societăţi ce evoluează global şi exponenţial;
- Apariţia de noi materiale dar mai ales nanotehnologia, schimbă principial modul în care se defineşte un produs; se conservă funcţia/ utilitatea produsului dar se schimbă radical modul în care se gândeşte/ proiectează/ realizaează produsul (printare 3D, nanotehnologie; materiale şi spaţii inteligente);
- Colaborarea în rețea- delocalizată spaţial şi temporal- permite agregarea numărului necesar de persoane (proiectanţi, muncitori, investitori), de o manieră trasfrontalieră, transculturală, accelerând astfel procesul de inovare/implementare şi de cercetare / creare de noi produse);
Consecinţă:
Se restructurează continuu societatea în jurul unor “germeni”, antreprenorii noii economii.